torsdag 27 september 2012

Överkastet är klart!

Min dator har krashat! Därför har jag inte kunnat uppdatera bloggen och nu har de "förinlagda" bloggposterna tagit slut och därför tvingas jag blogga i realtid haha! Nu har jag hämtat hem min gamla trogna Powerbook G4 från studion och sitter på den. Den låter som en hel traktor, men det går i alla fall att surfa. Däremot gick det INTE att lägga in bilder från Nikon-kameran så jag har fått hålla på och pyssla och ta om bilder med en liten gammal kamera som C-J har liggandes.
Vilken tur att DET funkade i alla fall!


Här är projektet för denna dags bloggpost! Ett stort lapptäcke som är överkast på vår säng! ÄNTLIGEN är det klart!
Jag började sy detta lapptäcke i april, nämligen. Och det blev klart förra veckan. Anledningen att det tagit sån tid är att det är stort, såklart. Men även att baksidan även den är ett stort lapptäcke så att man kan vända på täcket när man tröttnar på den ena sidan. Baksidan ser ut något såhär:

(modellen på bilderna heter Atlas)

Jag hade tänkt att qvilta ihop det hela genom att sy långa banor på symaskinen. MEN täcket är för stort och det får inte plats att gå igenom symaskinen! Så det slutade med att jag satt och tråcklade breda banor för hand istället. Det är ungefär en decimeter mellan sömmarna. Nu sitter det ihop i alla fall!


Detta var ett SJUKT stort projekt, vilket jag inte riktigt hade förstått när jag gav mig in på det. Men jag är nöjd med resultatet och jag är särskilt nöjd att jag blivit färdig och inte gett upp! 

1 kommentar: