tisdag 4 september 2012

Framtida projekt påbörjat men inte klart

Det här är vår gästsäng:

Som ni ser så ligger där en filt som någon av mina gammelmostrar har virkat av mormorsrutor en gång i tiden. Det som är lite synd är att filten bara NÄSTAN fungerar som överkast, den är lite för liten. Detta har jag tänkt att ändra på, och jag har börjat virka mormorsrutor! Filten är gjord i serie om fyra likadana mormorsrutor i taget och därför har jag fått göra detsamma.

Jag har massa garnrester och sånt i blandade material hemma så jag använder vad jag har helt enkelt, plus jag har köpt till svart garn eftersom alla rutor är kantade med svart.




Om ni inte vet hur man gör mormorsrutor så finns en liten bra beskrivning här!

Jag har virkat mina med stolpar och inte halvstolpar som hon har gjort i sin beskrivning, men det gör man ju såklart som man vill själv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar