söndag 30 september 2012

Haklapp

Jag hade kvar lite vaxduk så jag bestämde mig för att sy en liten haklapp till Knut, det är ju inte länge förrän han ska börja med smakisar så smått!

Jag ritade ett eget mönster, det såg ju inte så svårt ut. Jag har gjort ett eget kantband från ett fint påslakan som jag hittat second-hand som jag har kantat med. Baksidan av haklappen är fodrad med svart jersey som jag har försökt stryka fast med dubbelhäftande mellanlägg. (men det fäste inte så jättebra!)

Det var ganska svårt att sy fast kantbandet och på flera ställen så hamnade sömmen perfekt på framsidan, men helt utanför kantbandet på baksidan! Störigt! Så jag fick helt enkelt sy lite fler sömmar så att baksidan av bandet också fastnade!

Såhär blev den till slut:


I bakgrunden skymtar den coola uggletallriken som jag fyndade som presen till C-J för några veckor sedan. Tyvärr läste vi på baksidan sen att man inte fick använda den som mattallrik eftersom det fanns giftig färg i. Störigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar