lördag 15 september 2012

Osynlig

En tavla jag målade jättesnabbt på en oljemålningskurs jag gick på i Limhamn för några år sedan. Jag betalade dyra pengar för kursen och hoppades på att jag skulle lära mig lite nya tekniker och sånt. Den var tyvärr helt värdelös, vi fick måla i princip vad vi ville och hur vi ville. De flesta andra på kursen var gamla tanter som egentligen mest var där för att umgås. Jag ville lära mig grejer! Måla fritt gjorde jag ju ändå!

Det var iofs ganska uppmuntrande att vara "bäst i klassen" på något där jag verkligen inte kan någonting alls... tanterna var INTE särskilt duktiga... deras tavlor såg ut som saker man gjorde i lågstadiet ungefär. Kursen gick väldigt mycket ut på att få dem att VÅGA måla.

Dyrköpt lärdom, studiecirkel i måleri betalar jag nog inte för fler gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar