torsdag 13 september 2012

Flugsvampsbody

Nu har jag sytt en liten flugsvampsbody till Knut. Det fick bli orange muddar och kanter för jag hade inget brunt muddtyg. Men det blev bra tycker jag! Äntligen kunde jag sy en helt normal body, jag har inte haft något mönster hittills. Nu har jag beställt ett jättegammalt nummer av Ottobre där jag hittade detta bodymönster. Den är i storlek 68, jag tror faktiskt inte jag ska sy särskilt mycket mer i den storleken, Knut växer så fort, det är bättre att ha lite i nästa storlek, 74.





Denna gång var första jag gjorde med sån där öppning i halslinningen. Det var ju inte alls svårt! Sen har jag upptäckt den utmärkta funktionen på overlockmaskinen som gör att kniven inte skär. Då kan man kasta kanter med overlocken istället för med sicksack. Jag upptäckte även en skruv härromdagen som man kan skruva på för att ställa in något som gör att tyget inte "krullar" sig när man syr i stretch! Det var ju på tiden att jag läste manualen hahaha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar