söndag 26 augusti 2012

Tröja nummer tre

Jag klippte sönder en klänning som var för kort och skapade denna lilla tröjan som projekt nummer tre:

Det var lite klurigt i överlappningen vid axlarna. Jag hade inte märkt ut ordentligt på tyget hur mycket de skulle överlappa enligt mönstret, utan gissade lite. Det resulterade i att ena axeln blev jättebra och andra axeln blev jättekonstig och fyrkantig och det svarta bandet stack upp.
Jag lyckades på nåt vänster sprätta upp och sy om så att det blev helt ok i alla fall.

Jag ställde in en mycket bättre trådspänning denna gång så ärmsluten och midjeslutet inte vågade sig. Däremot så var ett fel jag visste om att tröjan inte är helt trådriktig... men det skyller jag på HM, det är nämligen deras ränder som inte går helt horisontellt utan lite snett. Och då valde jag ändå att följa ränderna istället för trådriktning för att det inte skulle se helt sjukt ut...

Projekt nummer tre var klart, tröjan är invigd och funkar! Nöjd!

1 kommentar:

  1. Idag såg jag ursprunget till denna tröja på en tjej på stan

    SvaraRadera