lördag 25 augusti 2012

Syprojekt nummer två!

Trosorna var klara och nu var jag redo att ge mig i kast med något till Knut!

Jag valde att inte sy i det superstretchiga svarta tyget som var det enda jag hade. Det var så himla svårt...
Istället använde jag mig av sönderklippta gamla kläder som annars skulle gått på loppis! Det innebar lite mindre stretchigt tyg, redan tvättat också, mycket praktiskt.

Här är projekt nummer två:

Det blev, som ni kan se, en tröja. Denna gången var jag mer noggrann än med trosorna och jag följde ett mönster från Ottobre. Det som var lite trist denna gången var att mina tyger inte riktigt hade samma färg- muddarna i halsen och ärmarna skiljer sig från de andra färgerna. Det var lite synd.

När jag sydde denna tröjan var jag sjukt noggrann. Det enda som blev riktigt dåligt var sömmen längst ner på tröjan. Där har jag använt svart tråd, men det hade helt klart blivit snyggare med röd. Dessutom var det nog lite fel trådspänning inställt på maskinen, för kanten liksom vågar sig.

Men annars tycker jag att projekt nummer två var helt klart godkänt och lyckat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar