torsdag 30 augusti 2012

Stickad tröja

Mitt allra första projekt jag startade när jag fick veta att jag var gravid!
Ni vet när man sitter och väntar i många veckor innan man kan säga till någon, då behöver man ett litet handarbete! Så detta blev resultatet!


Mönstret är från en gammal, gammal bok om hur man syr och stickar barnkläder och den är alltså stickad på "fel" håll, i ett enda stycke, förutom muddarna runt midja, mittfram och hals, som är påstickade efteråt.  Tröjan är ganska stor, passar nog en ett, ett-och-ett-halvtåring ungefär. Kanske kan Knut börja använda den i vinter, annars får den bli en vår-sommar-höstkofta till nästa säsong.

Jag är lite osäker på hur den kommer att bli efter att ha blivit tvättad, jag har nämligen använt både ullgarn (det orangea) och akryl (det blå) så kanske blir den helt knasig sen. Jaja vi får väl se. Jag hade så bråttom att komma igång att sticka så jag pallade inte gå till affären och köpa garn utan tog bara vad jag hade mycket av hemma, därav färgkombon och materialmixen :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar