fredag 16 november 2012

Pyjamas

Nu har jag knåpat ihop en liten pyjamas i det mysiga tågtyget som för tankarna till 70-tal. Jag har införskaffat en skärplatta och skärlinjal och skurit till remsor till bandkantaren med och VILKEN SKILLNAD! Bandet kränger nästan ingenting längre! Det blir så jämnt och fint så. Och det gick bra att kanta med muddtyget som jag hade också. Himla bra! Runt muddarna har jag även testat den dekorativa trippelsömmen som man syr med Cover-maskinen. Det blev bra, men jag gillar egentligen mer den andra modellen att sy muddarna till rundlar först och sen sy fast dessa så att man slipper en söm som syns i mudden. Då kan man vränga muddarna och ha dem uppkavlade fast det är ändå snyggt. Jaja. Får tänka på det nästa gång.

I mönstret som kom från senaste numret av Ottobre så var pyjamasen försedd med dragkedja istället för knappar, men jag tycker att dragkedjorna känns som att de kan vara lite för "skaviga" direkt mot en liten babykropp så jag kantade med band och satte tryckknappar istället.





Självklart gick det inte helt utan problem. Jag har sprättat en hel del hehe.

Men det orkar jag inte skriva om, ha en fin helg!

1 kommentar:

  1. Så fin den ble! Herlig stoff, elsker 70-tall :) hihi!
    Fint å snakke på skype i går! Ha en fin femårslørdag!

    SvaraRadera