onsdag 14 november 2012

Body av brorsans gamla T-shirt

Det var denna bodyn jag satt med och tragglade med bandkantaren. Det gick jättebra i halslinningen och sen skulle jag kanta nederkanten på bodyn. Det var då det började krångla. Undertråden gick av, det trasslade på baksidan och jag fick dra ur bodyn ur symaskinen många gånger!  Suck och stön vad jobbigt det var. Jag gjorde ett nytt band som var lite bredare och sprättade allt igen.

Idag gjorde jag ett nytt försök. Det var inte skoj till en början, samma visa.

MEN jag hittade vad det var som gick fel! Och då kände jag mig noobig alltså. Det var något så simpelt som att min andra symaskin stod för nära symaskinen och stoppade upp trådrullen som skötte undertråden. Därför snurrade inte rullen och tråden gick av!

Så det har jag fixat och sen gick det kalasbra att göra klart bandet. Jag provade också att använda min genomskinliga fot istället för den pressarfot som följde med bandkantaren vilket gjorde att det var lättare att SE om stygnen hamnade på bandet men det var inte lika lätt att peta dem rätt.

Såhär såg T-shirten ut från början:

Och såhär blev slutligen, efter många sorger, slutresultatet:


1 kommentar: