torsdag 29 november 2012

Nya tyger och funderingar

Vad ska bli nästa syprojekt nu då?
Knut har ju nästan det mesta han behöver....
FAST. En åkpåse som går in i bilbarnstolen hade ju varit nåt.
Jag har ju lite sjyssta retrolakanstyger som jag kunde ha sytt av och lite vadd att fylla med i brist på teddytyg. (hade inte råd sist, det kostar mycket!)

...Och en dyna till hans matstol vore också bra. Kan ju knåpa ihop en av en bit prickig vaxduk jag har.

Jag har köpt lite nya tyger när jag var på StoffochStil och jag funderar så smått vad det ska bli av dessa... mitt bästa köp: ett stjärnmönstrat glansigt velourtyg i fin blågrön nyans!
Det känns på nåt vis ganska "nattigt"... Kanske ska det också resultera i en pyjamas. Fast jag köpte ganska mycket så det får nog plats något mer, en tröja, byxor eller nåt annat skoj. Får suga lite på den karamellen.

Stoff och Stil har även den utmärkta lilla hörnan där de säljer 1,5 metersstuvar av olika trikåtyger för bara 29kr styck! Så där har jag köpt in lite basictyger:





Det blir nog bra till kantband om man vill det, eller tröjor kanske. Framtiden får utvisa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar