söndag 11 november 2012

Ännu en symaskin!

Vi har varit en runda i Uppsala, Knut och jag så det har blivit lite lite handarbetande och bloggande på sista tiden. Men när vi återvände så väntade inte mindre än TRE paket på oss! Det var färgglada prymknappar, overlocktråd i fler färger och såklart... tada! Min nya symaskin! (den sista jag tänker köpa! haha!)

Det är en Janome Coverlock och det den kan göra är att sy fållar, dekorationssömmar samt med den tillköpta bandkantaren så kan den kanta halsringningar, ärmslut, benslut på bodys osv osv.

FANTASTISK maskin men ganska dyr. Det går nämligen inte att beställa från England, jag vet för jag har försökt. Tillslut fick jag ge upp och köpa en dyrare från Skövde Symaskiner istället. Jaja. Nu har jag alla maskiner jag kommer att behöva på många år!

Såhär ser symaskinen ut:






På denna bilden sitter bandkantaren monterad. Det är en ganska krånglig sak att bemästra, men när det väl funkar så sparar det SÅ mycket tid mot att sitta och bandkanta med vanlig symaskin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar