fredag 19 oktober 2012

Hoodie

Nu har jag sytt mitt första fodrade projekt- en liten hoodie till Knut. Den blir nog varm och mysig i vinter! Mönstret heter Baguette Magique och är från Ottobre och jag har sytt den i storlek 74. Egentligen skulle det också vara fickor, men jag tyckte de såg töntiga ut plus vad för nytta har Knut av fickor? Jag har köpt ett gulligt uggeltyg från Ohlsons tyger och det fick bli ett knallorange foder som kan lysa upp lite i vintermörkret.

Jag är nöjd med det mesta. DOCK INTE med dragkedjan. Jag har återanvänt en dragkedja från en gammal stor luvtröja och jag har följt mönstret och gjort som de har skrivit och jag tycker det är DUMT och FULT att dragkedjan inte är infälld mellan foder och yttertyg, precis som vid alla muddar. Man borde ju ha kunnat göra ett litet hål, vränga och sy fast dragkedjan innifrån och sen sy igen hålet. Tillexempel inuti en ärm, där det är minimal risk att det syns.

Jag tror nu inte att jag pallar sprätta upp och göra om, men jag kan mycket väl tänka mig att använda mönstret igen och då ska jag definitivt göra på mitt eget sätt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar