tisdag 9 oktober 2012

Förkylning och fler dregglisar

Förkylningen har slagit ut hela familjen så jag har knappt haft ork att göra någonting alls. Allra minst handarbeta eller blogga. Nu börjar den vara på uppehällningen så nu börjar blogg och sy-abstinensen kicka in!

Idag håller jag på med mer träslöjd, ni ska snart få se resultatet. Det är ett sånt där långtidsprojekt i flera steg så förhoppningsvis blir jag klar i veckan. Måste inhandla lite gångjärn bara... :D

Idag tänkte jag istället visa upp mina senaste dregglisar! De är även de tillverkade av gamla kläder som fått nytt liv. Här är bitarna innan jag sytt ihop dem. Ni ser vad det har varit va?


Just det, en gammal snusnäsduk som jag aldrig använder. Dock tycker jag att den är fin, och man kan se lite lagom cowboyig ut i den. Så den har raskt förvandlats till sex stycken dregglisar!
Bara framsidan är gjord av sjalen, baksidan syns ju ändå inte. Baksidorna har jag istället klippt ut av svart jersey. Sen har jag sytt ihop det hela. Mönstret är inte helt exakt, jag har ju bara mitt egengjorda så det blir lite svårt att få ihop det helt där bak. Menmen. Jag har lämnat ett litet hål öppet, det syns ju ändå inte. Under tryckknappen har jag lagt in lite mellanlägg för att stadga upp det hela.

Och såhär blev dom! Framsidor

Baksida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar