lördag 6 oktober 2012

Återuppstånden älskad T-shirt








Vissa kläder bara älskar man. De används och används och används tills det går hål i tyget, tills sömmarna går upp eller de är så tunnslitna att man knappt ser tyget längre... En mycket älskad T-shirt har här fått nytt liv genom att transformeras till en fräck body till Knut istället.

Såhär såg den ut i början. Kragen är helt söndertrasad:

Den kunde på sin höjd användas hemma en tvättdag... Trots att resten av T-shirten var helt ok. Jag klippte till delarna. Jag använde framsidan till framsida, baksidan tillbaksida och ärmarna till ärmar! Det som var bra med det var att ärmarna redan hade fållning i kanterna, sparade lite jobb där!
Jag försökte få med så mycket tryck som möjligt och försökte också att centrera trycket mitt på magen. De röda remsorna är muddtyg som jag köpt separat.










Sen var det bara att sy ihop det hela, sätta i tryckknappar i grenen och halsringningen och sen var den klar! Såhär blev den:





Atlas lyckas även denna gång vara min lilla linslus och klädmodell! :D
Jag tycker själv att detta är ett ganska bra och smart sätt att ta tillvara gamla kläder som man inte gärna vill slänga! Sammanlagt tog det ungefär 3 timmar att knåpa ihop bodyn, från utklippning till färdigt resultat. Det är inte så illa!



1 kommentar: