måndag 15 oktober 2012

Cirkus

Mina senaste syprojekt är ganska stora, vilket gör att det börjar ta lite tid emellan blogginläggen. Men nu har jag kommit till en milstolpe i mitt projekt att göra en väggbonad!

Det ska bli en cirkus, fylld med lindansare, clowner, lejon, orkestrar, trollkarlar och allt vad man vill... Jag tänker inte sy fast alla figurer utan göra dem löst, fyllda med plattvadd och mellanlägg för att få dem lite stadiga. Sedan kommer jag att dekorera gubbarna med små bitar fastsytt kardborrband.

Nu är jag färdig med grunden. En manege. Snart ska jag börja göra kanterna runt manegen, fylla på med flaggor och färglada lampor, glittrande draperier och publik. Men SEN blir det inte mer som kommer att sitta fast. Utan resten får vara löst och jag kommer istället att sy fast små bitar av kardborrband lite här och där. Sedan är det upp till den som leker med cirkusen att möblera som man vill!


Cirkusen är helt sydd av gamla restbitar från allt möjligt. Tillexempel det röda tyget är min lillasysters gamla pyjamasbyxor. Det bruna bakgrundstyget är från ett loppis-påslakan. Jag älskar att skapa av "skräp"!

Uppdateringar gällande cirkusens utveckling lär följa... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar