torsdag 18 oktober 2012

Sorteringshylla äntligen klar!

NU är den färdig, äntligen!
Vår hylla för sortering av sopor. Hurra! Det har tagit tid och det har stundtals varit ganska tråkigt att göra. Såhär såg vårt skräphörn ut förut:

Det är ett hörn i vår mörka hall där liksom ingenting passar att vara. Vi har haft vår sopsortering där och så blir den också avställning för allt möjligt skräp. Det som behövdes var alltså en hylla som kunde svälja mycket sortering men som inte såg för jävlig ut!
Jag byggde om dessa två hyllor till en och använde delar från den andra hyllan för att göra en vägg och få fler hyllplan. Jag målade hyllan vit och tätade med vitt tyg på insidan så man skulle slippa se in. Sedan tog jag en gammal skiva från en kasserad ikea-garderob och sågade till små "lock" på hyllorna. Handtagen är gjorda av ett gammalt lakan som jag gjort kantband av och som jag satt fast med skruv och mutter.

Inuti hyllan står på varje hyllplan en liten röd låda där man lägger i det man vill sortera. Uppepå hyllan står just nu en blå plastback till tidningar, den kommer nog att ryka snart. Sen är det bara att fixa till detta hörnet så att det ser lite trevligt ut. Just nu får det agera som parkeringsplats till vagnen. Men jag lovar att lägga upp bild när det har fixat sig som vi önskar! Men såhär ser det alltså ut nu:

Lite förbättring i alla fall!

1 kommentar: